Kohtume Riina ja Kurrega nende hubases koduköögis. Riinal on parasjagu pooleli lõunasöögi valmistamine. Atmosfäär on mõnusalt harmooniline, perenaisest õhkub soojust ja pühendumust. On selge, et siin perekonnas hinnatakse kvaliteetseid maitseelamusi ning südamega tegutsemist. Kas selliste mõtetega loodi 16 aastat tagasi ka esimene Pizzakiosk?
„Seisime Paide keskväljakul ja mõtlesime, kuhu sööma minna. Valik ei olnud just suur. Sealt tekkiski mõte luua siia pitsarestoran, kuna Paides ei olnud tollal ühtegi pitsakohta. Kuna olime ise ka üsna võhikud, mõtlesime, et vaatame pisut Euroopas ringi, et kuidas mujal tehakse. Üllatuslikult leidsime oma lemmiku mitte Itaaliast, vaid hoopis Taanist,“ jutustab Riina.
Idee olemas, asuti kohta otsima. Paides leiti üsna hõlpsalt küll ruumid, ent need vajasid remonti. Seda hakati jõudumööda ise tegema põhitöö kõrvalt. „Alguses tegime ju kõike iseendale: mina tegin pitsasid ja Kurre teenindas.“ Tegu oli toona vägagi omanäolise avatud köögiga pizzeria’ga, mis oma esmaklassilise teenindusega tegi silmad ette kõigile kohalikele restoranidele.
Ühel hetkel aga saadi aru, et selline ärimudel ei ole elujõuline ning otsustati kontseptsiooni muuta. 2004. aasta märtsis avati esimene Pizzakiosk Paides. Riburada pidi järgnesid Jüri, Türi ja Rocca al Mare. „Ma ei arvanud kunagi, et see nii suureks kasvab,“ jääb Riina mõttesse. „Kurre sai aga edust inspiratsiooni. Kuigi mulle sobis ka see pisike punt, siis ma olen Kurre ambitsioone alati toetanud ning teen seda endiselt. Minu jaoks on aga väga oluline, et äri suurenedes kvaliteet ei langeks ning pitsasid tehakse alati pühendumusega. Nii, nagu meie alguses tegime.“
Väärtused, mis ei tohi muutuda
Praegu tegutseb üle Eesti 28 Pizzakioskit, peatselt laienetakse Rootsi. See näitab, et inimesed armastavad koduseid, rikkaliku kattega mahlaseid pannipitsasid. Mõistetavalt tuleb tehnoloogia arenguga kaasas käia, ent on asju, mis ei tohi muutuda. Pizzakioski põhiväärtusteks on alati olnud käsitööna loodud kvaliteet, puhtus ning hügieen ja soe, sõbralik ning viisakas, klienti hoidev teenindus. „Minu jaoks on käsitsi tegemine olnud alati oluline. Eelistaksin praegugi masinale taignarulli, sest see lisab soojust, inimlikku puudutust. Aga eks ma mõistan ka, et see ei pruugi olla kõige kiirem meetod,“ muigab Riina. Ka pitsa välimus on see, millele ei tohi allahindlust teha. „Kvaliteet on ALATI olulisem kui kvantiteet. Sööme ju esimesena silmadega. Meie pitsa ei tohi kunagi muutuda tehasepitsaks, kus komponendid on segunenud ühtlaseks massiks. See on väga oluline, et inimene näeks, mida ta sööb. Ja kui midagi läheb untsu, tuleb vabandust paluda, pakkuda vajadusel kompensatsiooni ning teha uus pitsa.“
Niisamuti rõhutavad mõlemad teeninduskoha puhtust. „Paljud arvavad, et klient ei näe, mis komplekteerimis- või lõikamislaual toimub, aga tegelikult nad näevad.“ Kurre lisab, et sageli saadetakse kontorisse nähtust ka pilte – ja see ei tekita head tunnet. Nii Kurre kui ka Riina on veendunud, et kõik algab suhtumisest. Kui võtame kvaliteedi igal tasandil oma südameasjaks, saab iga Pizzakioski pere liige uhkusega öelda, et töötab Eesti parimas pitsaketis.